Linuxların en hızlısı Linux Mint!

Ücretsiz ve açık kaynak kodlu işletim sistemi Linux'u duymayan yoktur. Gerek programlama olsun gerek yazılım olsun gerçekten büyük kolaylık sağlayan, rakiplerine göre donanıma ve yazılıma daha çok erişmenize imkan veren bir işletim sistemi.

Alperle birlikte başladığımız yeni bir macerada -her zaman ki gibi yine gizli :)- bize lazım olan kolaylığı sağlayacak işletim sisteminin linux olduğunu az çok biliyorduk. Gerek göktürkün programlanmasında gerek geçmişteki tecrübelerimizde linuxla içli dışlı olmuşluğumuz var ikimizinde.Özellikle göktürkü programlarken Python kullandığımız için her şekilde linux bize lazımdı.
...



İşte bu yeni çıktığımız yolda bize lazım olan linux'un bir çok dağıtımı var. En ünlülerini debian,fedora,ubuntu.. olarak sıralayabiliriz. İlk başta raspberry de kullanmış olduğumuz debian alt yapısını kullanmak istesekte kurulum sırasında çıkardığı sorunlar yüzünden, ubuntuya terfi etmeyi daha akıllıca bulduk. Fakat benim donanımımdaki eksiklikler yüzünden ubuntu kurulum aşamasında büyük sorunlar yaşadım ve donanımıma daha uygun olan Linux Mint'i tercih ettim.

Linux mint usb den Live yani kurulum yapmadan çalıştırdığım halde bana kazandırdığı hız gerçekten gözlerimi kamaştırdı diyebilirim. Gerek arayüzü olsun, gerek içinde birlikte gelen paketleri (programları) olsun gerçekten tam anlamıyla programlama yapmak için oluşturulmuş bir linux dağıtımı.

Yaptığım kısa bir göz gezdirmenin ardından biraz da Mac OS'a benzetilmeye çalıştığını söyleyebilirim. Fakat bu benzetme ona biraz şıklık ve çok sayıda düzen getirmiş. Aradığınız şeyi bulmak çok kolaylaştırılmış.

Sonuç olarak eğer hızlı olsun , içindede bolca program olsun diyorsanız, Linux Mint tam size göre :)


Sevgiler Ahmet


Sonraki
« Prev Post
Önceki
Next Post »

Konu Dışı Yüz ifadelerini GösterYüz ifadelerini gizle

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Yorumlarınız için teşekkürler :)