Mobil İşletim Sistemleri

    Bir zamanlar içlerinde "hesap makinesinden hallice" diye tabir edebileceğimiz işletim sistemleri bulunan cep telefonları -tabiri caizse takoz- artık eskisinden çok daha farklı. Bu cep telefonları, her geçen gün insanların kendilerinden beklentilerinin arttığının farkında olduklarından olsa gerek, işletim sistemlerini adım adım geliştiriyor, daha fazla donanıma çok daha fazla kullanım kolaylığıyla eşlik ediyorlar. Madem her telefonun farklı işletim sistemleri var, o halde haydi inceleyelim!


Eski Cep(!) Telefonları



 

Java OS

    Bir zamanların ortalığı kıran geçen, mp3 çalan, mms atan, oyun yüklenebilen hatta ve hatta tam 0.3 Megapiksel gibi yüksek bir çözünürlükte fotoğraflar çekebilen telefonlarının sistemi Java temellidir. 
Bu telefonlara .jar uzantılı javada yapılmış uygulamaları kurabilir, dosyalarınızı birbirinize Infrared yada Bluetooth ile gönderebilirsiniz. 

Symbian

   C++ da yazılmış ve Android'den önce insanlara uç derecede pahalı fiyatlar olmaksızın -tabii ki iOS dan söz ediyorum- akıllı telefon deneyimini yaşatan yegane OS diyebiliriz. Kullanan firmalara gelecek olursak Nokia, Samsung ve Motorola gibi büyük üreticileri söylemeden geçmek ayıp olur.


iOS

    Biraz önce fiyat politikasından memnun olmadığımızı belirttiğimiz iOS'u elbette yabana atmak olmaz. Saygıdeğer Steve ağabeyimizin önceleri iPhone için çıkartıp daha sonraları  iPod ve iPad'lere de entegre ettiği pek havalı bir işletim sistemidir. "Akıllı Telefon" tabirine ilk yaklaşan sistemdir. Belki tek bir eksisi geliştiricilerin iOS kernelini düzenleyerek kendi OS'larını yapamamalarıdır.


Android

    Oracle Java ile, Nokia Symbian ile ve Apple da iOS ile parayı kırdıktan sonra günümüz dünya devi Google da cep telefonu pazarından arkadaşı Microsoft'dan önce yer kapmak istedi. Kendi çekirdeğini yapmak yerine geliştiricilerin de alışık olduğu Linux kernelini kullandı. Peki sonuç? Android dünyadaki tüm akıllı telefonların 81% ini oluşturuyor. 


Windows Phone

   Artık parasını kazanan kazanmış, herkes bu furyadan nasiplenmişken Microsoft "hani bana, hani bana?" demiş...

Aslına bakacak olursak Windows Phone biraz daha erken geliştirilseydi Androide rakip olabilirdi çünkü Menüleri açısından hep alıştığımızdan ötede yeni bir tasarıma sahip.
Windows Phone 8.1

Sonraki
« Prev Post
Önceki
Next Post »

Konu Dışı Yüz ifadelerini GösterYüz ifadelerini gizle

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Yorumlarınız için teşekkürler :)