TEXT TO SPEECH-PYTHON (RESIMLI ANLATIM) ADIM 1

  
     Merhaba arkadaşlar ben Muhammed Eren Özyürür.. Sizinle bu sefer Python üzerine biraz duracağız.. Aslında Python konusunda en baştan başlamak isterdim ama zaten piyasada milyonlarca Türkçe-İngilizce doküman var.. Bu sebepten kendimi kasmadım.. Ama birazdan anlatacaklarımı gerçekten kullanabilirsiniz.. Bu konuyu araştırırken neredeyse hiç Türkçe kaynakla karşılaşmadım.. Bu sebepten öğrendiklerimi sizinle paylaşıyorum.. Hadi artık işe koyulalım.. Bu işlemi üç adımda tamamlayacağız..

Adım 1:Windows Cmd(komut istemi)’mizi PYTHON ile İlişkilendirmek

     
    Bu kısımda ilk önce önceden bilgisayarımıza yüklemiş olduğumuz Python uygulamasının dosyalarına giriyoruz..
    Bilgisayar>Yerel Disk C>Python34 yada Python27
(Ben de her iki sürüm de yüklü olduğu için her ikisi de var ama ben bu yazıda Python 2,7'yi kullanıcam)


Yerel Disk C'nin içi

     Şimdi ise klasörün içine giriyorum..


Python27 klasörünün içi



     Klasörün içine girdikten sonra alttaki resimde görülen üst kısma gelip bir kere tıklayıp o kısmı kopyalıyorum..


Bu kısma bir kere tıklıyorum ve kopyalıyorum


     Ardından bu klasördeki işimiz bitiyor.. Şimdi size kopyaladığımız kısmı nereye yapıştıracağımızı gösteriyorum.. Bilgisayar'ın üzerine gelip sol tıklayıp özellikleri açıyorum.. Ardından sol taraftaki gelişmiş sistem ayarlarına tıklıyorum.. Ve karşıma alt kısımdaki pencere açılıyor..

Karşımıza çıkan gelişmiş sistem ayarları penceresi

     Açılan bu pencerede Ortam Değişkenleri... butonuna tıklıyorum.. Ve yine aşağıdaki gibi bir pencere açılıyor.. 

Ortam değişkenleri butonuna basınca açılan pencere

     Açılan pencerede yukarıda sarı renk ile işaretlenen kısmı tutup aşağıya çektiğimizde aşağıda sarı ile işaretlenmiş olan Path değişkeni karşımıza çıkıyor..

Sarı ile işaretlenmiş olan kısmı seçip düzenle butonuna basıyoruz

          Path değişkeninin üzerine gelip onu seçiyorum ve Düzenle butonuna basıyorum..

Sarı ile işaretlenmiş kısma aşağıdaki işlemleri uyguluyoruz

     Karşıma çıkan bu pencerede sarı ile işaretlenmiş olan kısmın sonuna gelip bir noktalı virgül (;) koyuyorum ve taa sabah kopyaladığımız yazıyı buraya yapıştırıyorum..

pencerenin son hali

     Son olarak penceremiz bu hale geliyor ve bütün pencerelerde Tamam butonuna basarak geldiğimiz yoldan geri çıkıyoruz..

         Şu an ilk adımı bitirdik.. Ama bu yaptıklarımızın ne işe yaradığını daha göstermedim hadi bir de oraya el atalım.. 

         Bu yaptığımız işlem 3. adımda anlatacağım pyttsx eklentisini bilgisayarımıza kurmak için yaptığımız bir ön hazırlıktı.. Ve bu işlem bize Windows komut isteminden (cmd'den) Pyton'a ulaşmamızda yardımcı oluyor.. Şimdi bir kaç örneğini göstericem..

     
cmd komut istemini açıyorum ve satıra python yazıyorum

     Yukarıda da gördüğünüz üzere Windows komut istemine girip python yazıp enter'a basınca artık komut istemimizi bir Python IDLE yapmış olduk..




     Bir sonraki adımda artık bizim için Python IDLE olan komut istemi ile bilgisayarımıza pyttsx eklentisini kurucaz..  2. adımda görüşmek üzere..







































Sonraki
« Prev Post
Önceki
Next Post »

2 yorum

Click here for yorum
10 Temmuz 2015 17:10 ×

Ellerinize ve dimağınıza sağlık. Güzel bir yazı olmuş. Devamını heyecanla bekliyorum. Kolay gelsin. M. A.

Balas
avatar
admin
11 Temmuz 2015 18:52 ×

Yorumunuz için çok teşekkür ederim Sayın Mustafa Aydın.. Umarım diğer adımları da okursunuz.. Ve tabiki faydalanırsınız..

Balas
avatar
admin

Konu Dışı Yüz ifadelerini GösterYüz ifadelerini gizle

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Yorumlarınız için teşekkürler :)