TEXT TO SPEECH-PYTHON (RESIMLI ANLATIM) ADIM 3

     
     Merhaba arkadaşlar.. Ben Muhammed Eren Özyürür.. Bir kaç yazıdır uğraştığımız Python Pyttsx kütüphanesinin kullanımında son yazıdayız.. 
     
     İlk adımda Python ile etkileşime geçirmiş olduğum Windows komut istemimi açıyorum.. Ve aşağıdaki komut satırı ile pyttsx kütüphanemi Python'a kuruyorum..

python -m pip install pyttsx

        Bu satırı komut istemine yazıp enter'a bastıktan bir süre sonra aşağıdaki gibi bir ekran ile kaşılaşıyorum..

  
pyttsx kütüphanesini kurarken..

     Eğer siz bu kütüphaneyi daha önceden eklemişseniz aşağıdaki gibi bir ekran ile karşılaşırsınız.. Zaten yüklü olduğu olduğu için yazımıza devam edelim..

Zaten yüklüyse..
     


     Artık Python IDLE'imize geçip kodlarımızı eklememiz için her şey hazır.. Haydi şimdi işin eğlenceli kısmına geçelim..

  1. İlk önce pyttsx kütüphanemi koduma ekliyorum..: import pyttsx
  2. Ardından pyttsx kütüphanesine ulaşabileceğim bir arayüz kuruyorum..:  arayuz=pyttsx.init()
  3. Bu adımdan sonra kütüphaneye ulaşmak için arayüzümüzü kullanıyorum..Ve şimdi arayüzüme ne yapması gerektğini söylüyorum..: arayuz.say("Hello")
  4. Son olarak arayuzume marş emrini veriyorum.. Bu komutu yokluğunda herhangi bir ses duyamayız..: arayuz.runAndWait()
  5. Totalda karşıma aşağıdaki gibi bir kod birliği çıkıyor..:


                   import pyttsx

                   arayuz=pyttsx.init()
                   arayuz.say("Hello")
                   arayuz.runAndWait()



 6. İşte yukarıda görülen bu satırları çalıştırdığımız zaman             uygulamamız bize selamını veriyor..
  


     Tabi siz bu satırlarla yetinmeyin kendi metot ve döngülerinizi bu satırlara ekleyin.. Kütüphane dışında benim diyebileceğiniz bir şeyler çıkarın ortaya.. 




     Video içindeki uygulamanın kodlarını aşağıda bulabilirsiniz..:


import pyttsx

arayuz= pyttsx.init()
hi="Hi"
hi_guys="Hi guys"
hello="Hello"
thanks="Thanks"
sam="Sam"
michael="Michael"
talk="talk"
software="software"
windows="windows"
raspberry="raspberry"
linux="linux"
python="python"
java="java"
debian="debian"
cikis="cikis"
pyttsx="pyttsx"
i="I"
my="my"
name="name"
jordan="jordan"
adele="adele"
watching="watching"
work="work"
play="play"
hard="hard"
microsoft="microsoft"
say_it="Yes. I can talk"
merhaba="merhaba"
adini_soyle="my,"+"name,"+"is,"+"python,"

a=True
while a is True:
    alinan=input()
    if alinan in cikis:
        a=False
    else:
        arayuz.say(alinan)
        print "Girdiginiz kelime seslendiriliyor..."
        arayuz.runAndWait()
        

print "Uygulama sonlandirildi..."











     
  
     
Sonraki
« Prev Post
Önceki
Next Post »

Konu Dışı Yüz ifadelerini GösterYüz ifadelerini gizle

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Yorumlarınız için teşekkürler :)